• Nowy
keyboard_arrow_rightkeyboard_arrow_left

Sprężarka olejowa tłokowa 200L 560l/min 12,5 bar Airbox

406Osób kupiło ten produkt

Możemy wysłać już dzisiaj!
Ilość :
3 499,00 zł

2 844,72 zł netto

Sprawdź ratę Sprawdź ratę Credit Agricole

Bezpłatna konsultacja: + 48 530 585 780
recenzje(0)

KOMPRESOR OLEJOWY 400V 200L

Model: PRO200

Kompresory olejowe polskiej Marki AIRBOX to idealne urządzenia dla profesjonalistów, ale znajdą także zastosowanie w garażu każdego majsterkowicza, ceniącego sobie wysoką jakość w przystępnych cenach. Od 7 lat dostarczamy kompresory na polski rynek. Obecnie kilka tysięcy maszyn z logo AIRBOX pracuje w rodzimych firmach i warsztatach. Przy tak dużym odbiorze i bezawaryjnej pracy mamy pewność co do naszych produktów. To co wyróżnia nasz produkt na tle innych producentów to bardzo wysokie wydajności, wyższe ciśnienie maksymalne, zwiększona żywotność oraz sprawność urządzeń.

Efekt? Zadowolenie klientów!

865e401d9221254f25f3479c1b355d20.jpg

Ciśnienie maksymalne 12,5 bar

Kompresory z SERII PRO reprezentują urządzenia o ciśnieniu maksymalnym 12,5 BAR. I tyle generują. Sam agregat sprężający pozwalałby osiągnąć urządzeniu maksymalne ciśnienie nawet 16 bar, przy zastosowaniu zbiornika ciśnieniowego o odpowiednio większych parametrach. Jednakże zbiornik z naszego zestawu jest przeznaczony do ciśnienia 12,5bara co potwierdzają certyfikaty i testy. Nasze kompresory spełniają wszystkie warunki konieczne do rejestracji w UDT.

c02d680c8598d955d2ece3d69e3f082d.jpg

Co to znaczy, że pompa jest dwustopniowa i czym różni się od pompy jednostopniowej?

Pompa dwustopniowa w kompresorze to taka, w której cykl sprężenia powietrza przewiduje doprężenie ( czyli ponowne sprężenie już raz sprężonego powietrza).

W naszym przypadku dwa tłoki pompy (te z filtrem powietrza) zaciągają powietrze atmosferyczne (1 bar) i sprężają je do wartości 8 bar. Natomiast trzeci tłok (ten bez filtra powietrza) nie zaciąga powietrza z atmosfery, jedynie dopręża to które zostało sprężone przez 2 poprzednie tłoki. To pozwala osiągnąć ciśnienie na poziomie 12,5 bar. Pompa jednostopniowa nie jest w stanie tego dokonać, choć ma bardzo podobną budowę. Wszystkie cylindry takiej pompy pobierają powietrze z atmosfery, a cylinder dobijający nie występuje. Dotyczy to zarówno pomp dwu jak i trzytłokowych.

Co to znaczy dla użytkownika i która pompa w takim razie jest lepsza?

Wszystko zależy od naszych potrzeb i tego jakie ciśnienie jest nam potrzebne. Zaletą pomp jednostopniowych jest wyższa wydajność, którą osiągamy dzięki temu, że wszystkie tłoki pobierają powietrze atmosferyczne. W wypadku pomp dwustopniowych przewagą jest wysokie ciśnienie oraz żywotność. Cylinder dobijający w pompach dwustopniowych jest mniejszy niż pozostałe. System ten według przeprowadzonych badań jest żywotniejszy dla całej pompy niż układ jednostopniowy.

5d225f7629fd7d8150aefb5456c8965a.jpg

Wydajność efektywna PRO200

Agregat sprężający zastosowany w modelu PRO200 posiada wydajność teoretyczną 560l/minutę. Takie pompy występują w wersjach jedno lub dwustopniowych. Wersja jednostopniowa uzyskałaby wydajność efektywną około 836 litrów na minutę, ale nie byłaby w stanie osiągnąć wyższego ciśnienia niż 10bar. Model PRO200 uzbrojony jest w dwustopniową wersję tej pompy, której jeden cylinder przeznaczony jest na dobicie do 12.5 bar uzyskując wydajność EFEKTYWNĄ około 319 litrów na minutę.

Należy przy tym pamiętać, że na wydajność EFEKTYWNĄ kompresorów wpływa bardzo wiele czynników takich jak: gęstość powietrza, wilgotność, temperatura, nawet wysokość nad poziomem morza. Ponadto bardzo istotne jest napięcie w sieci, pod którą podpinamy urządzenie, dlatego dla tego samego modelu a nawet sztuki wydajność mierzona w różnym okresie czasu, czy w innym miejscu, może się różnić.

Na filmiku który przygotowaliśmy model ten nabił się do pełna w czasie 7min 49sek co daje wydajność efektywną równą 319. Wydajność została wyliczona ze wzoru (ciśnienie max[12,5] X wielkość zbiornika [200l]/Czas [469s]) X 60s. Jak już wspomnieliśmy wynik ten może się nieznacznie wahać. 

Test czasu nabijania od 0 do 12.5bar.

Wysoka wydajność - zobacz na filmie!

298cca66b352013ae5a23195bf603fbf.jpg

12,5 bar - wiele możliwości zastosowania

Wysokie ciśnienie jakie jesteśmy w stanie uzyskać przy użyciu tej pompy ma jeszcze jeden ogromny plus. Zakładając, że korzystamy z urządzeń, których zapotrzebowanie jest niższe niż możliwości pompy (w tym wypadku to 319 l/min), mamy pewność, że kompresor będzie uzupełniał zbiornik, a ciśnienie będzie rosło nawet w czasie korzystania z powietrza. Ponadto zakres pracy sprężarki pomiędzy 9 a 12,5 bar nie pozwoli, by moc urządzenia odbiorczego spadła z powodu zbyt niskiego ciśnienia w zbiorniku. Oczywiście zakładając, że korzystamy z urządzeń, które potrzebują ciśnienia niższego niż 9 bar. Warto wspomnieć, że większość urządzeń pneumatycznych na rynku pracuje na ciśnieniu 6,3 bar. Zakres pracy kompresora 9-12,5bar daje nam ogromny zapas, przykładowo: gdy korzystamy z klucza czy szlifierki mamy pewność, że nie zmniejszą się obroty urządzenia podczas ich użytkowania. Poza tym przy tak dużym ciśnieniu mamy możliwość uruchomienia i efektywniej pracy także kluczami calowymi, które wymagają wyższego ciśnienia niż 6,3 bar.

Wysoka wydajność połączona z wysokim ciśnieniem dostarcza nam wysokiego standardu pracy i pozwala na więcej, a najnowszy model pompy, który obecnie stosujemy jest w tej kwestii lepszy od swojego poprzednika.

f6523450089d1751593c6b9b862243ed.jpg

NOWY LEPSZY MODEL POMPY W-0.36/12.5!

Nowa ulepszona wersja pompy daje wiele korzyści dla użytkownika, które osiągnęliśmy poprzez:

  • zwiększenie wielkości cylindrów z 2x65+51 mm na 2x75+51 mm, co w efekcie pozwala uzyskać lepszą wydajność niż pompy o tradycyjnych wielkościach cylindra,
  • niższą temperaturę pracy pompy, która bezpośrednio wpływa na jej żywotność,
  • mniejsze obciążenie silnika niż przy zastosowaniu starszej wersji pompy co realnie wpływa na nasze koszty po zakupie,
  • obniżenie obrotów w stosunku do poprzedniego modelu, dzięki czemu uzyskuje większą wydajność niż jej poprzednik,
  • zwiększoną wytrzymałość; nowa wersja pompy wytrzymuje średnio 30% dłużej niż wcześniejsza wersja,
  • zastosowanie twardszych i solidniejszych podzespołów,
  • dodatkowy odpowietrznik skrzyni korbowej, który zwiększa znacząco żywotność upuszczając ciśnienie w pompie, przez co ucisk na podzespoły (np. uszczelki) jest mniej dotkliwy dla tych elementów w perspektywie czasu,
  • przedłużoną śrubę zlewu oleju ułatwiająca wymianę czynnika smarującego, co jest niezbędną czynnością serwisową warunkującą długotrwałą pracę sprężarki,
  • dodatkową śrubę mocującą płytę zaworową z głowicą,
  • dodatkowe ożebrowanie i solidniejszy odlew korpusu zwiększający wytrzymałość
408f3e96c8e9803e9ce273d52fbd852e.jpg

Silnik indukcyjny

Jak wspomnieliśmy wcześniej na wydajność pompy wpływa wiele czynników, między innymi prąd zasilania. Ale sam silnik również ma znaczenie, szczególnie przy pompach o wyższych ciśnieniach. Im większa wydajność i moc urządzenia, tym cięższą pracę ma do wykonania silnik w celu uruchomienia pompy. By kompresor poradził sobie ze wzmożoną pracą, niezbędny jest motor o odpowiednio dużej mocy.

Nieprawidłowo dopasowany silnik będzie przeciążany, co znacząco wpłynie na jego żywotność. Jesteśmy pewni swojej jakości, również w wypadku silników.

Silnik został wykonany z uwzględnieniem najnowszej technologii, która umożliwiła stworzenie urządzenia o dużej mocy i niskim poborze energii, pozwalając jednocześnie na znaczną redukcję kosztów prądu (czyli wysokości naszych rachunków). Uzwojenie silnika wykonane jest w całości z miedzi.

1388c707a5d027495a3f2f200b7570c3.jpg

Parametry urządzenia a realne oszczędności

Wielu kupujących nie bierze pod uwagę kosztów generowanych przez urządzenie po zakupie. To duży błąd. Czasem dopłacenie do produktu może nam przynieść wymierne korzyści finansowe w dłuższym okresie czasu. Niestety koszty prądu rosną, warto więc zadbać o ten aspekt.

Łatwo jest policzyć koszt powietrza. Nasz kompresor produkuje 319 litrów na minutę sprężonego powietrza. W skali godziny daje nam to 19 140 litrów.

Do wyprodukowania tej ilości silnik nasz zużyje 3 kW energii elektrycznej, przyjmijmy, że koszt każdego kW to 0,70 zł. ( wartość ta zależy od taryfy). Oznacza to, że za 2,10 zł wyprodukujemy 19 140 litrów sprężonego powietrza.

Upraszczając: jeżeli twój kompresor będzie pracował średnio 5 godzin dziennie (mówimy o czasie pracy silnika) w skali roku, to zakładając 300 dni pracujących, zapłacisz około 3 tysiące złotych za wyprodukowane powietrze (28,71 miliona litrów wyprodukowanego powietrza

Korzystając z kompresora o wydajności efektywnej 300 l/min wyprodukujesz „jedynie” 27 milionów litrów w skali roku za tę samą kwotę. Pomijam, że nie wszystkie maszyny dostępne na rynku wytrzymałyby rok takiej pracy (zakładamy, że tak jest) to i tak do wyprodukowania takiej samej ilości powietrza potrzebujemy 25% więcej czasu, o 25% więcej energii i o 25% więcej musimy zapłacić za prąd. 750 zł w takim wypadku robi różnicę, a po trzech latach pracy (a kompresory nasze pracują dłużej) możemy zaoszczędzić ponad 2 tysiące.

Zbiornik powietrza

Przejdźmy teraz do kolejnego ważnego elementu kompresora jakim jest zbiornik. Jak już wspomnieliśmy bardzo często klienci ten element biorą pod uwagę porównując różne modele kompresorów. Bywa to mylną strategią.

Może zacznijmy od tego jaką rolę pełni zbiornik w urządzeniu.

Odpowiedź jest bardzo prosta: zbiornik to nasz magazyn sprężonego powietrza. By to wyjaśnić warto wspomnieć o tym jak ogólnie działa kompresor i jak dochodzi do sprężenia.

Powietrze atmosferyczne, którym oddychamy posiada ciśnienie w przybliżeniu około 1000 hektopaskali, możemy o tym usłyszeć nawet w prognozie pogody. W przeliczeniu jest to 1BAR. W momencie gdy pompa w kompresorze zaczyna sprężanie, powietrze atmosferyczne jest UBIJANE w zbiorniku. Na tyle zwiększamy gęstość powietrza, by zmieścić tam go jak najwięcej. Dla łatwiejszej wizualizacji można pomyśleć o pojemniku na plastikowe odpady, których po zgnieceniu zmieścimy więcej. Podobnie jest z powietrzem tylko w większej skali.

Gdy ciśnienie w naszym zbiorniku 200 litrowym sprężymy do 8 bar uzyskamy 1600litrów sprężonego powietrza, po sprężeniu do 10 bar aż 2000 litrów, a gdy osiągniemy maksymalne ciśnienie dla tego modelu czyli aż 12,5 bar w zbiorniku zmagazynujemy aż 2500 litrów powietrza.

To spora różnica. Wynika z niej, że kompresor PRO200 jest w stanie zmagazynować w mniejszym zbiorniku więcej powietrza niż inny kompresor o wielkości 150l dobijający tylko do 8 bar. Ponadto wybierając mniejszy zbiornik z wyższym ciśnieniem oszczędzamy miejsce w naszym garażu czy warsztacie.

Zbiornik 270l: 270lx8bar=2160litrów

Zbiornik 200l: 200lx12,5bar=2500litrów

1b89e78634debf232fc0d1d2d5c2c223.jpg

Pełna dokumentacja

Zbiorniki, na których montujemy nasze moduły, spełniają wszystkie wymagane dyrektywy UE. W teorii wszystkie kompresory powinny je spełniać, w praktyce jest różnie. Nasze produkty spełniają również rygorystyczne wymagania Urzędu Dozoru Technicznego i posiadają pełną dokumentację. Według przepisów już nawet kompresor 8 bar 50l powinien być rejestrowany w urzędzie. Rozważając zakup, szczególnie na użytek firmowy, warto zadbać o tę kwestię.

408f3e96c8e9803e9ce273d52fbd852e.jpg

Zawór bezpieczeństwa

Ludzie bardzo często nie zdają sobie sprawy jak ważne są kwestie bezpieczeństwa związane z pracą przy sprężonym powietrzu. Każdy kompresor powinien być wyposażony w certyfikowany zawór bezpieczeństwa, który odpowiada za prawidłową i bezpieczną pracę urządzenia. Jest to mały niepozorny element, lecz niebywale istotny. Zawór ten otwiera się w momencie, gdy ciśnienie w zbiorniku jest wyższe niż to, które chcemy i możemy osiągnąć, upuszczając w ten sposób nadmiar powietrza i nie dopuszczając do nadmiernego wzrostu ciśnienia wewnątrz butli. Wzrost ciśnienia powyżej wytrzymałości zbiornika może spowodować jego wybuch i znaczne straty, przed tym właśnie chroni zawór bezpieczeństwa. Dlatego też nie bez powodu akurat kompresory są rejestrowane i nadzorowane przez UDT.

Gdy kompresor jest np. 10 barowy używamy zaworu, który otworzy się w przypadku gdy ciśnienie w zbiorniku wzrośnie do np. 11 bar. Ważne, by jego otwarcie nastąpiło pomiędzy ciśnieniem maksymalnej pracy sprężarki, a maksymalnym dozwolonym ciśnieniem zbiornika. To właśnie kwestia wspomnianego już wcześniej bezpieczeństwa.

dc32ace6ac72f8ec09fcd523c9efb080.jpg

Przekładnia pasowa

Mówiliśmy już o silniku, mówiliśmy o pompie, czas wspomnieć o przekładni pasowej, która te elementy spaja. Jest to wbrew pozorom bardzo istotny element. Odpowiada on za przełożenie obrotów z silnika na pompę. Im niższe obroty tym pompa pracuje lżej i bezpieczniej, a co za tym idzie dłużej. Niestety gdy zmniejszamy obroty, zmniejsza się również wydajność efektywna. Dlatego istotną kwestią przy projektowaniu kompresora jest znalezienie odpowiedniej proporcji, tak by kompresor był wydajny, a jednocześnie nie „jednorazowy”. Wynik jaki udało nam się uzyskać to 1060 obrotów na minutę.

4ef67dab048dcfe8409fdf320d5f45b1.jpg

Włącznik ciśnieniowy

Za sterowanie pracą kompresora odpowiada wyłącznik ciśnieniowy. To on zarządza maksymalnym ciśnieniem oraz zakresem pracy urządzenia. W przypadku kompresorów 12.5bara zakres ten wynosi 9-12,5bara.

f57427e4d95119371ecf967f8834f9d4.jpg

Poza wszystkimi bardzo istotnymi czynnikami opisanymi do tej pory kompresor posiada również:

  • oczko podglądowe, przez które mamy wgląd na obecny stan oleju,
  • reduktor ciśnienia wraz z odwadniaczem i szybkozłączkami,
  • dodatkowy zawór kulowy z możliwością wyprowadzenia powietrza,
  • dwie szybkozłączki,
  • zaworek do opróżniania wilgoci ze zbiornika, co chroni go przed korozją,
  • podkładki między śrubami. Fakt ten wyróżnia kompresor AIRBOX na tle innych firm. Zastosowanie odpowiednich podkładek pozwoliło na lepsze wyciszenie pracy kompresora. Dodatkowo ogranicza to jego wibracje w czasie pracy,
  • zgodna z przepisami siatka ochronna zabezpieczająca użytkownika przed możliwością włożenia ręki pomiędzy przekładnię pasową. Jest to szczegół, lecz wymagany przez organy nadzoru.
  • ogumowane kółka transportowe ułatwiające przemieszczanie oraz kółko skrętne umożliwiające swobodny transport i zmienianie kierunków przesuwu urządzenia,
  • wygodne rączki zamontowane po obu stronach kompresora umożliwiające jego łatwy transport.
754e555556fb393f1f7ce0dd61bebd9f.jpg

MARKA AIRBOX w całości należy do Polskiej firmy.

Zawsze najwyższa jakość w uczciwych cenach.

Nie oszczędzamy na podzespołach w celu zwiększenia poziomu zadowolenia klienta. To klient zawsze będzie oszczędzał na naszych produktach lecz nigdy na zasadzie "coś za coś".

DANE TECHNICZNE:

Pojemność zbiornika: 200L

Częstotliwość: 50 Hz

Napięcie: 400 V

Moc silnika: 3.0kW / 4.0 HP

Maksymalne ciśnienie: 12,5 bar

Wydajność teoretyczna: 560 l/min

Wydajność Efektywna: 319 l/min

Ilość cylindrów: 3 (2 x 75mm + 1 x 51mm)

Ilość stopni Sprężenia: 2/2

Ilość obrotów na cylindrze: 960 rmp

Waga: 149 kg

Wymiary (cm): dł 143 x szer 56 x wys 93

fa7a22dc0916235c4edaee312b3ff206.jpg

Zapraszamy także na pozostałe nasze aukcje.

Typ
olejowe
Producent
Airbox
Wydajność efektywna [l/min]
319
Układ zbiornika
poziomy

No customer reviews for the moment.

Napisz recenzję
Sprężarka olejowa tłokowa 200L 560l/min 12,5 bar Airbox